Thursday, March 29, 2007

PeRbuALaN DeNgaN RakAn CHat

Hi kawan-kawan, apa khabar semua...Bertemu lagi kali ini dengan topik yang lain...Baru2 ini saya ada berbual dengan rakan chatting saya..Sambil2 chating tu, saya promote Mymode Prepaid ni..Nampaknya dia agak berminat jugak nak tahu dengan lebih lanjut lagi..Banyak jugaklah yang dia tanya..Hmmm..kat bawah ni saya pastekan soalan2 yang ditanya oleh rakan saya tu..


1. "Berapa budget mula2 start? Boleh cerita serba sedikit? Saya rasa berminat tapi x tahu macam mana...."

- Untuk menjadi agent MyMode, awak hanya perlu membuat bayaran kepada saya sebanyak RM65 (RM54 sebagai yuran pendaftaran seumur hidup & baki lagi RM11 akan dimasukkan ke dalam akaun Mymode awak untuk awak beli top up yang kurang dari RM11). Lepas tu kalau tak cukup modalnya, awak tambah la akaun Mymode awak tu kat ATM Maybank atau Cash Deposit ke akaun syarikat..


2. "Kalau saya tak ada akaun Maybank macamana? "

- Tak apa...Awak boleh tambah modal dengan menggunakan Cash Deposit Machine kat Maybank atau Bank In kat RHB. Awak juga boleh beli MyPoint dari Tokey A, B, C atau boleh mintak tolong upline untuk transferkan Mypoint ke akaun awak. So, jangan jadikan alasan yang awak tak ada akaun Maybank tu sebagai satu masalah / penghalang untuk awak berjaya...


3. "Boleh percaya ke biz ni?"

- Betullah...Takkan saya nak tipu pulak...Untuk pengetahuan awak, company ni dah 4 tahun beroperasi..MyMode ni adalah satu perniagaan berlesen yang sah yang diasaskan oleh syarikat Asia Mobile Commerce Privilege (M) Sdn Bhd, beribu pejabat di C01-1, Dataran Palma Ampang, Jalan Selaman 1, 68000 Ampang, Selangor yang dipengerusikan oleh Datin Fara H Dalela. Ia juga telah memenangi beberapa award di peringkat antarabangsa seperti "The 4th Asia Pacific/Malaysia e-Entreprenuer Excellence Award" dan " The 4th Asia Pacific International Honesty Enterprise - Keris Award 2005 ". Tambahan pulak company ni dah join venture dengan Maybank. Kalau tak caya boleh pegi ATM Maybank, tengok kat Lain-lain perkhidmatan - Pembayaran Prepaid - Pembayaran MyMode.










4. "Tak rugi ke kalau kita join?"

- Apa pulak nak ruginya...Lagi UNTUNG adalah..Selama ni awak beli prepaid kat kedai, penah tak awak dapat apa-apa dari tokey tu? Rasanya SATU SEN pun tak ada kan..Samalah macam saya dulu...Selalu top up kat kedai tapi tak penah dapat apa-apa...Kalau nak difikir2 kan balik...alangkah ruginya saya satu tika dulu..Sekarang ni setiap kali saya top up HP, saya akan dapat rebate..Walaupun hanya SATU SEN..Tetap DUIT...Bestnya....:)


5. "Abis tu kat mana untungnya?"

- Untungnya setiap kali saya top up, saya dapat rebate balik : 50% - 60% dari nilai pv kad tu...Bergantung pada pangkat kita (Mobile Agent = 50%, Mobile Manager = 55% dan Chief Mobile = 60% ). Lepas tu kalau ada kawan kita nak join, kita akan dapat bonus sign up sehingga RM10 - RM18 setiap seorang..Bila awak dah ada 4 orang downline & ke atas, awak akan dapat overriding bonus antara 5% hingga 10% (Bergantung pada pangkat).


6. "Setakat ni berapa income yang awak dapat?"

- Alhamdulillah, setakat 2 bulan lebih saya join ni, saya dah dapat pulangan modalnya balik (RM65)..Cuba lihat link ni (MyBonus 2007) . So far, saya bersyukur kepada Allah....


7. "Katalah kalau saya beli top up Maxis Rm10, berapa kita dapat?"

- Kalau Maxis RM10, awak akan dapat = 20 sen - 24sen
- Kalau Celcom RM10, awak akan dapat = 17 sen - 21 sen

Mungkin awak nampak sikit...Tapi cuba awak fikir balik...Dalam 10 kali top up Maxis kat kedai = RM100, berapa yang pernah awak dapat? 0 sen kan.....Tapi 10 kali kita top up Maxis 10 dalam MyMode =RM100, kita dah dapat RM 2.00 - RM 2.40...Lagi satu kalau kedai tutup tengah2 malam & kita pulak tengah emergency, kat mana kita nak carik kedai top up...Semua kedai tutup...Kalau MyMode kita boleh SMS saja 24 jam....


8. "Macam mana kita nak beli top up kalau ada yang minta?"

- Just guna sms saja...Semua transaksi hanya menggunakan sms. No pin akan terus di hantar kepada HP penerima. Bagi pengguna Maxis, ada Maxis E-Load...Maknanya terus di top up dalam telefon orang tu..




9. "Katalah kalau saya buat benda ni, tapi saya rasa susah nak carik customer, jadi kalau saya stop boleh ke?"

- Terpulang....Sebab benda ni keahlian seumur hidup..Kalau awak rasa susah nak carik downline/customer, just pakai untuk diri sendiri je. Untuk kemudahan awak jugak...24 jam sehari, tak perlu nak ke kedai, setiap kali top up dapat rebate...So, awak fikir-fikirkanlah....Bagi saya tak ada sebab kenapa awak nak berhenti dari buat benda ni...Lagipun awak tiap2 bulan akan top up prepaid jugak kan...So, dari awak beli kat kedai tu, awak tak dapat apa-apa, lebih baik awak top up dari MyMode ni...Dapat gak rebate 50% - 60% dari nilai pv kad tu...Tentang customer tu pulak, sambil sembang2 tu awak ceritalah ngan kengkawan awak, adik beradik, sedara mara, yang awak jual top up. Gerenti diorang nak beli punya...Yelah, manusia ni kan kalau ada cara yang lagi senang,lagi diorang suka. Tak payah nak ke kedai....Percayalah....Bagi saya memang tak susah nak cari customer...Sebab prepaid ni satu keperluan..Semua orang akan top up setiap masa..Macam goreng pisang panas...Kalau kat kedai, tokey tu jual RM10.50 pun orang tetap akan beli jugak....


10. "Berapa lama masa yang dia ambil untuk top up melalui sms ni?'

- Selalunya antara 2-3 minit..Cuma kadangkala ada lambat sikit sebab server jam...Tapi takdelah sampai makan masa satu hari...Biasalah, server tu kan komputer..Kalau dah 1000 orang hantar mesej dalam masa yang sama pada server yang sama, mestilah dia ambil masa untuk proses. Tapi awak jangan bimbang...MyMode sentiasa upgrade system dia dari masa ke semasa...Lagipun server MyMode ada 10....So, awak boleh pilih mana-mana server..Kalau nak lagi jimat, awak setkan no sever tu sebagai Active 5 (012/017), 8pax (013/019) atau Family & Friends (016).


11. "Contohlah, seandainya saya tak ada customer langsung nak beli ngan saya, kalau saya pakai untuk diri sendiri je rugi tak?

- Tak rugi apa-apa pun...Bagi saya lagi RUGI kalau kita beli kat kedai sebab tak dapat apa-apa. Silap hari bulan, kedai tu jual RM10.50...LAGI RUGIIIII


12. "Habis tu kalau beli melalui sms ni harga dia tetap sama RM10 gak ke?"

- Yes..Harganya tetap RM10 gak..Cuma nilai PV nya saja yang berubah, sebab pv ni company tu (Maxis & Celcom ) yang tetapkan sendiri..Bukannya MyMode..


13. Oklah....Memang saya rasa berminat nak join...So, apa yang patut saya buat?"

- OK...Ikut langkah2 berikut :

a) Mula-mula awak pergi ke website http://prepaid4u.net/?id=ieta007 . Register as free member dulu

b) Kemudian, awak upgrade VIP dengan membuat bayaran RM65 ke akaun Maybank saya (112148004091) Manita Mansor..

c) Selepas bank in/transfer, awak sms saya tarikh, masa & jumlah ke 013-3720398

d) Apabila dah dapat pengesahan, saya akan registerkan awak sebagai Agent MyMode.

e) Dalam masa beberapa minit, awak akan dapat satu sms pengesahan dari MyMode. Reply mesej tu dengan menaip "YES"

f) Selepas itu awak akan dapat satu no pin (4 digit) untuk membuat transaksi. (No pin ni kena ingat)

g) Kemudian, pergi semula ke website Prepaid4u.Net....Log in menggunakan ID & Password yang awak register mula2 tadi...Klik Upgrade VIP, kemudian klik Active MyWebsite. Website replika anda akan diaktifkan dalam masa 24 jam...Selepas diaktifkan status keahlian awak akan bertukar menjadi Agent VIP MyMode. So, awak dah boleh send link website awak tu untuk tujuan promosi...Macam2 cara adaaaa....


14. "Oklah..Terima kasih atas penerangan yang panjang lebar tu...Nanti saya register under awak."

- Sama-sama...Saya hanya menyediakan peluang je..Berkongsi dengan rakan-rakan....:)


Anda Berminat Nak Join????Klik di sini sekarang :

http://prepaid4u.net/?id=ieta007

atau hubungi saya melalui:

Tel : 013-3720398 (Manita)

Email : manita007@gmail.com

YM : manita0072002


Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle

No comments: